torstai 16. helmikuuta 2017

Hyvästi aupairius!

Mun aupairpesti alkaa olla viimeistä silausta vailla valmis. Päätin aikaistaa mun lähtöä kolmella viikolla ja oon nyt täysin vakuuttunut siitä, että se oli oikea päätös. Ei sillä, että olisin lähtenyt tänne pelkästään lomailemaan, mutta nää viimeiset viikot ovat vaan tuntuneet päivä kerrallaan kituuttamiselta, että oli suuri helpotus saada vähän kevennystä tänne loppuun. Huomenna on siis mun viimeinen työpäivä, jonka jälkeen lomailen vielä pari viikkoa ja sitten 5.3 suuntaan vihdoin kotiin.

Suoraan sanottuna en jaksa enää päivääkään olla au pair. En tiedä, johtuuko se musta vai tästä perheestä vai molemmista, mutta tuntuu, ettei mun pää kestä tätä muiden nurkissa pyörimistä. En oikein missään vaiheessa ole tuntenut olevani kotona täällä. Osittain voi johtua myös siitä, että perheen äiti on ollut työttömänä marraskuusta asti eli kotona mun kanssa joka päivä koko päivän enkä ole oikein missään vaiheessa saanut olla yksin omassa rauhassa täällä. Myös se käy hermoille, kun tuntuu, että taloudessa asuu mun lisäksi pelkästään neljä lasta, ja muiden jälkiä saa olla koko ajan siivoilemassa vaikka itse en jätä muita kuin puhtaita tiskejä jälkeeni. Pahinta tietenkin on ollut se, vaikka osasinkin tätä vähän odottaa, että asuu työpaikalla eikä siitä pääse millään eroon.

Suurin ongelma tässä on myös ollut se, että äidin ollessa työttömänä, mua ei oikeasti tarvita täällä mihinkään ja koko ajan on ollut kovin turha olo. Ja tietenkin lapset ovat aina oman äidin perään eikä mua oikein kuunnella eikä mun määräämiset kiinnosta. Ei perheellä ollut siis kovinkaan paljon vastaansanomista, kun kysyin, voisinko lähteä muutamaa viikkoa sovittua ajankohtaa aiemmin.

Huomisen jälkeen siis mulla alkaa viimeinen loma ja maanantaina suunnataankin hostserkku-Hannan kanssa Barcelonaan ja sieltä kotiuduttuamme mun rakas Teemu tulee käymään! Pääsen vielä viimeisen kerran näyttämään ja kiertelemään mun kotikulmia täällä ennen paluuta Suomeen.

Ps. Täällä on ihan kevät jo, tänään istuskeltiin joenrannalla auringossa ja oli pakko ottaa jopa takki pois lämpötilan kivutessa yli 16 asteen😍

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti