torstai 22. syyskuuta 2016

Väliaikatietoja

Yritin saada nämä ilouutiset teille jaettua jo eilen, mutta hostellissa oli äärimmäisen heikko wifi joka toimi vain hetken illalla.

herkku
Eclaireja ja herkkukakkujen kuolausta

Kirjoittelen tätä nyt hostellista, mutta mulla on hyviä uutisia, mulla on uusi perhe! Tai no, ihan 100% lukkoon ei asioita olla vielä lyöty, mutta kyllä jo puhutaan mun muutosta. Nelihenkinen poppoo eli isä, äiti, ylihuomenna 7v tyttö ja 8v poika. Ja mun väliaikaisesta oleskelukaupungista tulee nyt (toivottavasti nyt ainakin pidempään kun edelliset kaksi viikkoa) ei-niin-väliaikainen kotikaupunki. Ihanan helpottunut olo, mutta missään vaiheessa en ole katunut mun lähtöä edellisestä perheestä edes hetkeäkään!


Kävin tänään tapaamassa perhettä heidän kotonaan ja syötiin siinä sitten illallista ja samalla jutusteltiin. Jäi tosi hyvä fiilis, lapset oli söpöjä ja vanhemmat heitti hauskaa läppää. Onhan se tosiaan helpompi höpötellä englanniksi kuin ranskaksi, mutta silti oli täysin erilainen tunnelma kuin edellisen perheen kanssa. Meen huomenna perheen nykyisen au pairin kanssa hakemaan lapset koulusta ja on kiva nähdä missä koulu on ja mitä perheen tapoihin kuuluu. Lisäksi perhe kutsui mut vielä huomenna luokseen illalliselle!



Yksi parhaista uutisista on se, että mun kodittomana eläminen loppuu pian, eli voin huoletta alkaa kantamaan rahaa alle kilometrin päässä sijaitsevaan yhteen Euroopan suurimmista ostoskeskuksista, sillä enää ei tarvitse huolehtia tilanpuutteesta... Saan siis muuttaa jo lauantaina perheen luo eikä tarvitse aina suunnitella joka yötä erikseen, mikä on jo sinällään ihan mukavaa.


seinä taide
Tässä hieno seinä josta vähän juttua alempana, pahoittelut vähän kummallisesta
kuvasta, mutta piti otta panoramakuva jotta sain kaiken mahtumaan samaan

Mulla on myös ollut aikaa turisteilla Lyonissa ihan mukavasti näin työttömänä ollessani. Oon esimerkiksi ehtinyt istua pulunkakkaan, eksymään pariinkin otteeseen ja syömään muutaman leivoksenkin. Lisäksi oon käynyt ehkä laittoman paljon Mäkkärissä mutta pyydän anteeksiantoa, koska niissä on takuuvarma wifi! Tänään käytiin Aneten kanssa katsastamassa Le Mur des Canuts, josta en ollut kuullutkaan ennen vaikka se on ilmeisesti jokseenkin kuuluisa. Kyseessä oli siis kerrostalon seinä, johon oli maalattu aivan älyttömän taitavasti niin, että seinä näytti kaikkea muuta kuin seinältä! Ohessa kuvia sieltä ja muualta Lyonista :-)

suklaa chocolat peanutbutter
Mun oli ihan pakko ostaa tämä herkkupala vaan että sain wifin,
en mä muuten olisi...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti