tiistai 6. syyskuuta 2016

Täällä ollaan!

Perille on päästy ja hengissä. Kentällä tuli vähän sekoiltua muttei liikaa, ei muistettu iskän kanssa katsoa mistä terminaalista lento lähtee vaan mentiin automaattisesti kakkosterminaaliin, joka oli siis väärä ja vasta 15 minuutin jonottamisen jälkeen selvisi, että SAS:in lennot lähtevät juuri siitä toisesta... Ykkösterminaalissa ei onneksi ollut yhtään jonoa, joten minkään näköistä vahinkoa ei päässyt syntymään. Lento Tukholmaan sujui hyvin ja Arlandassa kävi ilmi, että lento Geneveen on arvioitu lähtevän 45 minuuttia myöhässä. Onneksi kentällä oli ilmainen wifi ja ei-ihan-niin-ilmainen Starbucks, josta kävin hakemassa hieman evästä :-) Geneven lento sujui hyvin kunhan päästiin matkaan ja lopulta oli noin puoli tuntia myöhässä aikataulusta.


Hostäiti oli kentällä vastassa ja matka kotiin kävi leipomon kautta. Se oli juuri sellainen ranskalainen boulangerie jossa oli kaikkea ja joka lähtöön. Kun eväät oli matkassa ja auton nokka kohti Coumblouxia, mun päässä pyöri jo ajatukset kuten "miksi ihmeessä mä tulin tänne", "mikä idea tää nyt oli" ja "en ymmärrä yhtään mitään." Kotiin päästyä syötiin eväitä kaikessa hiljaisuudessa (ainakin mun osalta), jonka jälkeen lähdettiin hakemaan lapsia koulusta. Muksut olivat aluksi ehkä vähän ujoja mutteivät kauaa. Juttua lentää koko ajan ja ymmärrän niistä ehkä muutaman sanan sieltä täältä mutta ei se näytä menoa haittaavan.

airplane wing cloud

Kuten olen jo muutamalle kertonutkin, mun useimmiten käytetty sana on "mitä" ja ymmärrän ehkä 10% kaikesta mitä mulle sanotaan ja ehkä 1% niistä pystyn vastaamaan muuta kuin ok tai oui.... Mutta ehkä tämä tästä vielä. Tässä vaan ilmoitus siitä että oon päässy perille, ensi kerralla juttua mun uusista kotikonnuista ja perheestä!

2 kommenttia:

  1. Samalla tasolla ovat vastaukseni täällä Saksassa, vaikka minun pitäisi pystyä puhumaan aivan kunnolla saksaa :D

    Toivottavasti au pair vuodestasi tulee hyvä!

    VastaaPoista