maanantai 12. syyskuuta 2016

Ensimmäinen viikko takana

Kuten otsikkokin kertoo oon siis ollut nyt viikon verran Ranskassa. Vaikka työ itsessään ei ole kovinkaan vaativaa tai vaikeaa, on viikko ollut rankka varsinkin henkisesti. Kun kaikki on uutta ja vieraalla kielellä, se vie hurjasti voimia. Mulla se on viimepäivinä ilmeisesti purkaantunut ärsytyksenä; lapset ärsyttää, ranskan kieli ärsyttää, yksinolo ärsyttää, bonjourit ja poskipusut, joita ei muuten täällä säästellä, ei sitten ollenkaan, ärsyttää jopa se, että ovet aukeavat väärään suuntaan ärsyttää, näin muutamia listatakseni. Nyt joku luulee, että mulla on ihan kamalaa täällä kun valitan koko ajan, ei se niin ole :D
riviere pied
Lauantaina oltiin hostäidin veljen 30v synttärijuhlissa. Katsoin jo kauhistuneena, kun tarjolla oli vain vähän sipsiä, karkkia, kirsikkatomaatteja ja oliiveja että tässäkö on koko illallinen, edellisen kerran oltiin syöty lounas noin kuusi tuntia aiemmin ja se oli pieni pala leipää kinkulla ja vähän salaattia. Voitte vain kuvitella kuinka nälkäinen olin. Pari tuntia myöhemmin tuotiin pöytään (onneksi, koska olin jo imuroinut kaikki tomaatit ja oliivit nälkääni) erilaisia leikkeleitä, patonkia ja kaupasta ostettuja valmissalaatteja. Ilta jatkui vielä (liian :-)) pitkään, vaikka olin valmis lähtemään kotiin jo ennen juhlien alkua. Hassua, miten mua yli 10 vuotta nuoremmat jaksaa bailata pidempään kuin mä, ikäkö se alkaa jo painaa?

joki rivier glace


Sunnuntaina, eli eilen, oltiin suomityttöjen kanssa Annecyssä päiväreissulla ja oli ihanaa! Meitä oli yhteensä kuusi, joista vain yhden tytön tunsin entuudestaan, mutta tultiin hyvin juttuun ja oli ihanan rentouttavaa päästä uusiin maisemiin hetkeksi ja jakaa omia ajatuksia au pairina olosta ja Ranskassa asumisesta. Kotiin palattua ei lapset tai mikään muukaan ärsyttänyt enää kun pääsi päiväksi ottamaan vähän etäisyyttä.


joutsen cygne kirkko eglise


Annecy oli ihan älyttömän kaunis kaupunki, järvi Lac d'Annecy upea ja ilmat hellivät. Lämpöasteita oli yli 25 ja aurinko paistoi. Lauantai-iltana ehdin intoilla vielä voivani viedä kaikki rahani Sephoraan, jollainen löytyy siis Annecystä, mutta Tilda tiputti mut takaisin maanpinnalle huomauttaen, että kaupat ovat kiinni sunnuntaina (miksi?!?!?!?!?). Käytiin ostamassa patongit ja syötiin niitä järvenrannalla ja vuokrattiin polkuvene ja mentiin pyörimään myös järveen.  Käppäiltiin pitkin kaupunkia ihailemassa ja ostettiinpa ihan sairaan hyvät jäätelötkin. Kokonaisuudessaan äärimmäisen onnistunut päivä :-)


ranska france lac d'annecy

En jaksanut kantaa kameraa mukana, joten joudutte nyt sietämään kännykällä napsittuja kuvia, sori!

4 kommenttia:

  1. Jee, kiva bongata muidenkin au pairien blogeja! Itsekin oon lähdössä ensi maanantaina samoihin hommiin :-) jäänpä seurailemaan sun blogia!

    http://avaruhin.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Minulle on ainakin normaalia, että kaikki pienet ja arkipäiväisetkin asiat ärsyttävät. Kaksi edellistä päivää olin huonolla tuulella ilman mitään sen suurempaa syytä. On erittäin tärkeää päästä joksikin aikaa irti lapsista yms. Minulla ei ole hetkeen ollut kunnon irtiottoa, ja sen huomaa. Onneksi viikonloppu tulee ja minulla on jopa suunnitelmia, jotka eivät sisällä perhettä.
    Luxemburgissa ollessani toiset au pairit olivat minulle todellinen henkireikä, kun arki alkoi käydä liian raskaaksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tää mun perhe ei ollut ihan ymmärtänyt sitä, että mäkin tarviin välillä omaa aikaa, mutta tilanne on muuttumassa kuten mun seuraavasta postauksesta selviää!

      Poista